آیا بعد از برداشتن رحم پریود میشویم

بازدید: 2,870 بازدید

امروزه ما شاهد افزایش تعداد بانوانی هستیم که به دلیل مشکلات جسمی مانند انواع سرطان های رحم مجبور به انجام عمل هیسترکتومی می شوند. مواجه با روش درمانی برداشتن رحم می تواند برای خانم ها نگرانی های فراوانی را ایجاد نماید. در این شرایط ما شاهد پیدایش سوالات فراوانی در ذهن این خانم ها هستیم. سوالاتی که خانم ها در رابطه با مشکلات بعد از عمل از پزشک می پرسند از مهمترین پرسش های شکل گرفته در ذهن آنها است.

سوالاتی مانند اینکه آیا بعد از برداشتن رحم پریود میشویم و یا این که عمل برداشتن رحم سبب بروز یائسگی در خانم ها می شود. اینگونه پرسش ها از جمله سوالات متوالی است که خانم ها در زمان مواجهه با این روش درمانی غالبا مطرح می نمایند. در ادامه این مقاله تلاش خواهیم کرد تا به برخی از پرسش های مهمی که در ذهن خانم ها ایجاد می شود پاسخ دهیم. پس همراه وبسایت ما باشید.

این عمل چگونه عملی می باشد و در چه شرایطی خانم ها باید آن را انجام دهند؟

آیا بعد از عمل هیسترکتومی پریود می شویم

هیسترکتومی اصطلاحی پزشکی است که متخصصان برای عمل جراحی برداشتن رحم در نظر گرفته اند. بروز درد و ناراحتی در بدن زنان سرآغاز بیماری های مزن مانند انواع سرطان و عفونت های شدید در بدن آنها می باشد. گاهی نیز مشاهده می شود که اینگونه مشکلات آنچنان نگران کننده می شوند که نیاز است برای درمان آن از روش های تهاجمی استفاده شود.

برداشتن رحم یکی از انواع گوناگون روش های درمانی در زمان بروز بیماری هایی مانند سرطان رحم در خانم ها می باشد. این عمل بسته به شدت بروز و ظهور بیماری در بدن خانم ها دارای انواع مدل های مختلفی می باشد. البته در بیشتر مواقع پزشک برای کنترل عامل بیماری اقدام به تخلیه کلی بافت رحم از بدن زنان می نماید. پروسه اجرایی عمل هیسترکتومی به این شکل است که پزشک برای درمان بیمار اقدام به تخلیه تخمدان ها و لوله های رحمی می نماید. حال با مطالعه این مقاله این سوال در ذهن ما شکل خواهد گرفت که اجرای عمل هیسترکتومی چه عوارضی در بدن بیمار دارد و آیا بعد از برداشتن رحم پریود میشویم. در ادامه این متن به بررسی عوارض این نوع عمل و پاسخ به پرسش شما عزیزان خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید : بهترین مرکز لیزر جای بخیه در اصفهان

اجرای عمل هیسترکتومی چه عوارضی در بدن بیمار دارد

اجرای روش درمانی هیسترکتومی می تواند برای خانم ها عوارض کوتاه و بلند مدتی را ایجاد نماید.  درد و تورم در ناحیه شکم، دردهای ایجاد شده در ناحیه قفسه سینه، خستگی طولانی مدت، تغییر در خلق و خوی بیمار، بی اشتهایی و بروز علائم یائسگی تنها بخشی از علائم جراحی هیسترکتومی در بدن خانم ها می باشد. گاهی نیز مشاهده می شود که اجرای این عمل سبب بروز بیماری های قارچی و عفونت در بدن بیمار شده است. آسیب به بافت اطراف رحم نیز از دیگر عوارض ثبت شده از طرف متخصصان می باشد. در نهایت می توان به این نکته اشاره نمود که غالبا به دلیل عوارض شدید اجرای این روش درمانی متخصصان ابتدا از روش های درمانی دیگر مانند هورمون تراپی استفاده می کنند. در نهایت در صورت عدم کسب نتیجه قابل قبول از این روش های درمانی متخصص از روش های درمانی مانند جراحی استفاده خواهد نمود.

آیا بعد از برداشتن رحم پریود میشویم

پاسخ به پرسش اساسی که آیا بعد از برداشتن رحم پریود میشویم

بروز پدیده پریودی در خانم ها زمانی اتفاق می افتد که بدن آنها بر اساس سیکل طبیعی ماهانه اقدام به تخمک گذاری می کند. بروز این پدیده طبیعی در بدن زنان همراه با درد و خونریزی های ماهانه می باشد. حال برای پاسخ دادن به این پرسش که آیا بعد از برداشتن رحم پریود میشویم باید به این نکته مهم اشاره نمود که در زمان اجرای عمل هیسترکتومی متخصص اقدام به تخلیه کلی رحم یا بخش هایی از آن می کند. در نتیجه تخلیه کلی رحم سبب می شود تا خانم ها در ادامه زندگی دیگر با پدیده پریودی مواجه نشوند. البته در برخی از موارد مشاهده شده است که خانم ها حتی بعد از اجرای این عمل نیز گاهی با لکه بینی مواجه می شوند که این امر ربطی به چرخه ماهانه آنها ندارد.