بهترین دکتر زنان در اصفهان

بهترین دکتر زنان در اصفهان برای درمان بیماری های زنان

بهترین دکتر زنان در اصفهان پزشکی است که در تشخیص و درمان بیماری های دستگاه تناسلی زنان تخصص دارد. دکتر زنان از دوران بلوغ تا یائسگی در سلامت باروری زنان نقش مهمی دارد.

بهترین متخصص زنان چه می کند؟

دکتر زنان مشکلات مربوط به اندام های تناسلی زنانه را تشخیص داده و درمان می کند. دکتر زنان با تمام جنبه های سلامت جنسی مانند مراقبت های پیشگیرانه، غربالگری سرطان و معاینات فیزیکی سروکار دارد. برخی از خدمات و تست های ارائه شده توسط متخصص زنان عبارتند از:

• معاینه لگن و معاینات تناسلی خارجی.
  • تست پاپ و غربالگری سرطان.
  • آزمایش عفونت های مقاربتی (STIs).
  • تشخیص بیماری ها و اختلالات اندام های جنسی.
  • کنترل تولد و تنظیم خانواده
  • مشکلات مربوط به قاعدگی یا یائسگی.

دکتر زنان چه بیماری هایی را درمان می کند؟

دکتر زنان بیماری هایی را که بر سیستم تولید مثل شما تأثیر می گذارد، تشخیص داده و درمان می کند.

برخی از این بیماری ها عبارتند از:

• اندومتریوز
  • کیست های تخمدان
  • فیبروئید رحم
  • عفونت های واژن
  • سرطان رحم، تخمدان یا دهانه رحم
  • درد لگن
  • خونریزی نامنظم
  • یائسگی
  • مسائل مربوط به قاعدگی یا چرخه قاعدگی

چه زمانی باید به متخصص مراجعه کنم؟

متخصص زنان در تمام جنبه های سلامت باروری یک زن تخصص دارد. اگر از نظر جنسی فعال هستید یا بین 13 تا 15 سال دارید، مراجعه به متخصص زنان باید بخشی از سلامت روتین شما باشد.

علاوه بر این، در صورت داشتن علائم زیر باید به متخصص زنان مراجعه کنید:

• قاعدگی دردناک
  • خونریزی یا ترشح نامنظم واژن. اگر تغییراتی در قاعدگی ماهانه خود دارید، از جمله درد یا خونریزی غیرعادی، می توانید از بهترین دکتر زنان در اصفهان وقت بگیرید. اگر دهه 40 یا 50 زندگی تان را می گذرانید، متخصص زنان می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا در حال یائسگی هستید یا خیر.
  • مشکل باردار شدن
  • خارش واژن یا بوی نامطبوع واژن: اگر ترشح و یا بوی غیرعادی دارید، متخصص زنان می تواند علت را تشخیص داده و درمان را آغاز کند.
  • درد لگن: درد در قسمت تحتانی شکم که به نام ناحیه لگنی نیز شناخته می شود، ممکن است نشانه ای از مشکل در اندام های تناسلی باشد. علل شایع درد لگن شامل دردهای قاعدگی، کیست تخمدان، اندومتریوز و حاملگی خارج از رحم است.
  • درد هنگام رابطه جنسی یا اختلال در عملکرد جنسی
  • زخم و یا رشد توده در ناحیه واژن

متخصص زنان همچنین می تواند با ارائه خدمات تخصصی همچون لاپراسکوپی، هیستروسکوپی، درمان افتادگی رحم، واژینیسموس و غیره به شما کمک کند.

متخصص زنان از چه ابزارهایی استفاده می کند؟

متخصص زنان از ابزارهای مختلفی در طول معاینه و درمان استفاده می کند. شناخته شده ترین ابزار اسپکولوم نام دارد. اسپکولوم وسیله ای به شکل اردک است که برای باز کردن دیواره های واژن استفاده می شود. این ابزار به دکتر زنان اجازه می دهد تا کل ناحیه را ببیند و سلول های دهانه رحم را جمع آوری کند تا عفونت هایی مانند HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) را آزمایش کند.

انتظارات در هنگام مراجعه

دکتر زنان معاینه داخلی و خارجی اندام های تناسلی شما را انجام می دهد. همچنین، سینه های شما را برای توده بررسی می کند. در مورد فعالیت جنسی، دوره قاعدگی و هر گونه علائم دردناکی که دارید، با متخصص زنان خود صادق باشید. این امر به دکتر کمک می کند تا بهترین مراقبت را ارائه دهد. بهترین متخصص زنان در اصفهان در صورت تشخیص مشکل در طول معاینه ممکن است آزمایشاتی مانند سونوگرافی، آزمایش ادرار یا آزمایش خون را تجویز کند.

خدمات بهترین دکتر زنان در اصفهان

متخصص زنان دوره های آموزشی تخصصی را در زمینه دستگاه تناسلی زنان گذرانده است و همه کارهای مورد نیاز را برای زایمان ایمن و بهداشت زنان انجام می دهد. بیمار می تواند به بهترین دکتر زنان در اصفهان اعتماد کند. بهتر است که خانم ها پس از 21 سالگی هر 3 سال یکبار آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهند. همچنین بهتر است فرد حتی زودتر به متخصص زنان مراجعه کند تا از سلامت باروری خود مطمئن شود. در این باره می توان با بهترین زنان در اصفهان مشورت کرد.