درمان زخم نوک سینه در شیردهی در اصفهان

چگونگی درمان زخم نوک سینه در شیردهی در اصفهان

شیر مادر مغذی ترین غذا برای نوزاد می باشد، به همین دلیل از روش های زیادی برای درمان زخم نوک سینه در شیردهی در اصفهان استفاده می شود.

برخی از مادران در هنگام شیردهی از درد در نوک سینه خود رنج می برند. بیشتر اوقات این درد ناشی از ایجاد زخم در نوک سینه می باشد به همین دلیل باید به دنبال درمان زخم نوک سینه خود بروند. نوک سینه برخی از خانم ها در دوران شیردهی قرمز و یا زخم می شود و در برخی موارد نیز شکافته می شود و خونریزی می کند. به این مشکل شقاق نوک سینه گفته می شود که باید به درمان آن پرداخت تا مانع دادن شیر به نوزاد نشود. البته خانم ها باید بدانند که در صورت ایجاد زخم و حتی خونریزی می توانند به نوزادان خود شیر بدهند و ضرری برای نوزادان ندارد. اما مادران باید برای جلوگیری از درد بیشتر و عفونی شدن نوک سینه به درمان شقاق نوک سینه بپردازند. قابل ذکر است که شقاق نوک سینه نه تنها در خانم هایی که شیردهی می کنند، بلکه در برخی از ورزشکاران دوچرخه سوار و دونده نیز ایجاد می شود. درمان زخم نوک سینه در شیردهی در اصفهان در مطب دکتر راحله روح اله نژاد انجام می شود

روش های درمان زخم نوک سینه در شیردهی در اصفهان

درمان زخم نوک سینه در شیردهی در اصفهان توسط متخصصان با تجربه صورت می گیرد. این متخصصان ابتدا علت بروز این مشکل را می یابند، سپس با توجه به میزان شقاق نوک سینه از یک روش درمانی مناسب استفاده می کنند. خانم ها در صورت کم بودن میزان زخم و درد، می توانند به طور مرتب نوک سینه های خود را قبل و بعد از شیردهی با آب ولرم شستشو دهند. همچنین خانم ها می توانند نوک پستان های خود را با شیر خود ماساژ دهند و عفونت ها و زخم های آنها را از بین ببرند. خانم ها نباید از لباس هایی که اصطکاک زیادی با نوک سینه دارند، استفاده کنند زیرا این لباس ها هم ایجاد حساسیت می کنند و هم مانع رسیدن اکسیژن به نوک پستان ها می شوند.

برای درمان زخم نوک سینه می توان از انواع پماد ها و کرم هایی که ضرری برای نوزاد ندارد، نیز استفاده کرد. این پمادها نوک سینه را مرطوب می کنند و به درمان شقاق نوک سینه سرعت می بخشند. البته در بسیاری از موارد مادران به جای استفاده از پمادهای شیمیایی از روغن های زیتون و بادام برای چرب کردن نوک سینه ها استفاده می کنند. در مراحل بعد که زخم عفونی می شود و مشکل شدید می شود، پزشکان به تجویز دارو اقدام می کنند تا زودتر مشکل از بین برود.

عوامل ایجاد شقاق در نوک سینه

برای درمان زخم نوک سینه باید عواملی که سبب ایجاد آن می شود را در نظر گرفت. نخستین علت می تواند قرار گرفتن نادرست سینه در دهان نوزاد و یا کشیدن نوک سینه از دهان او باشد. در برخی از موارد نیز عدم مکیدن درست نوک پستان توسط نوزادان و یا مکیدن با فشار می تواند این مشکل را ایجاد کند. همچنین در برخی از مواقع به دلیل تغییرات هورمونی دوران بارداری، زخم و شکاف در نوک سینه های خانم ها ایجاد می شود. علاوه بر این شستشوی مکرر نوک سینه ها با صابون های شیمیایی نیز می تواند نوک سینه ها را خشک کند و سبب ایجاد زخم شود. قابل ذکر است که سینه ها در دوران شیردهی حجیم می شوند و همین حجیم شدن سبب کشیدگی پوست نوک سینه و ایجاد ترک و زخم می شود. در این مطب درمان خشکی واژن در اصفهان نیز انجام می شود.

یک علت دیگر که برای درمان زخم نوک سینه در شیردهی در اصفهان مورد توجه قرار می گیرد، وجود برفک در دهان نوزاد می باشد. برفک دهان نوزاد نیز می تواند سبب قرمز شدن و زخم نوک سینه شود. در این صورت پزشکان ابتدا به درمان برفک دهان نوزاد می پردازند. در برخی از موارد نیز بدن مادران به برخی از مواد شوینده، کرم ها و عطرها حساسیت دارند به همین علت نوک سینه های آنها زخم می شود.