درمان عفونت های مکرر واژن در اصفهان

بازدید: 1,121 بازدید

درمان عفونت های مکرر واژن در اصفهان، یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه تمام زنان و دختران باکره قرار گیرد. عفونت واژن در واقع نوعی التهاب بوده که با علائمی چون ترشح، خارش، بوی بد یا درد همراه می باشد. دلایل مختلفی باعث بروز عفونت های زنانه می شوند که در این مطلب از وب سایت دکتر راحله روح اله نژاد قصد داریم مورد بحث قرار دهیم.

آیا با انواع عفونت واژینال آشنایی دارید؟

عفونت واژینال، یکی از رایج ترین مشکلاتی است که متاسفانه اکثر خانم ها با آن مواجه هستند. عفونت واژینال به دلایل مختلفی می تواند اتفاق بیفتد. برخی اوقات، داشتن یک رابطه جنسی دردناک می تواند علائم عفونت را تشدید کند. عفونت های واژینال با توجه به ویژگی های خاصی که دارند در دسته بندی های زیر قرار می گیرند.

پیش از شروع اگر مطلب قبل را با عنوان برداشتن چربی شکم بدون جراحی در اصفهان  را هنوز نخوانده اید میتوانید با کلیک روی لینک آن را بررسی کنید.

·       عفونت واژن از نوع باکتریایی

عفونت واژینال می تواند دلیل باکتریایی داشته باشد. باکتری ها از طرق مختلف می توانند به محیط واژن ورود کرده و باعث عفونت شوند. از جمله مهمترین علائم عفونت باکتریایی واژن می توان به ترشحات سفید، خاکستری یا سبز رنگ همراه با بوی بد اشاره نمود.

·       عفونت واژن از نوع قارچی

عفونت قارچی واژن، رایج ترین عفونت زنانه بوده که می تواند باعث ایجاد اختلال در ترشحات مخاطی واژن شود. محیط واژن از میزان متعادلی از قارچ و باکتری های مفید برخوردار است. تغییر در میزان باکتری های واژن می تواند باعث بروز عفونت شود. ترشحات سفید رنگ، غلیظ و پنیری از جمله مهمترین علائم عفونت قارچی واژن به شمار می رود.

·       عفونت واژن از نوع انگلی

بروز این نوع عفونت واژن به دلیل عامل بیرونی اتفاق می افتد. این نوع عفونت در اثر مقاربت جنسی ایجاد می شود. ترشحات زیاد به رنگ سبز و خاکستری به همراه بوی بسیار بد از جمله مهمترین علائمی است که نشان می دهد فرد به عفونت انگلی واژن مبتلا شده است.

چه روش هایی جهت درمان عفونت های مکرر واژن در اصفهان پیشنهاد می شود؟

جهت تشخیص عفونت واژینال بهتر است که به یک پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید. پزشک زنان از ابزاری به نام اسپکولوم جهت بررسی داخل ناحیه تناسلی استفاده می کند. برخی مواقع امکان دارد پزشک، نمونه ای از بافت مورد نظر را جهت بررسی دقیق نوع عفونت به آزمایشگاه ارسال کند. آزمایش ادرار هم یکی دیگر از روش هایی است که پزشک می تواند نظر قطعی خود را در مورد عفونت بیان کند. پس از تشخیص نوع عفونت واژینال می توان جهت انتخاب بهترین روش درمان تصمیم گیری نمود.

·       درمان عفونت واژن با دارو

یکی از بهترین روش ها جهت درمان عفونت های جزئی واژن، استفاده از دارو است. تجویز آنتی بیوتیک و درمان های موضعی واژینال از جمله رایج ترین روش هایی است که جهت بهبود عفونت های واژن مورد استفاده قرار می گیرند.

·       درمان عفونت واژن با لیزر

اگر با استفاده از داروهای خوراکی و پماد های موضعی باز هم دچار عفونت واژینال شدید، بهتر است که لیزر درمانی را امتحان کنید. لیزر درمانی، روشی قطعی و بدون درد و خونریزی است که در اکثر مواقع باعث بهبود علائم ناشی از عفونت های واژن می شود.

توصیه های مهم جهت پیشگیری از ابتلا به عفونت واژینال

نکات مهم در رابطه با درمان عفونت های واژن

جهت پیشگیری از ابتلا به عفونت واژینال می توانید از توصیه های زیر پیروی نمایید.

• همیشه ناحیه واژن را تمیز و خشک نگه دارید.
  • به هیچ عنوان جهت شستشوی واژن از صابون و مواد شوینده شیمیایی و معطر استفاده نکنید.
  • حتی الامکان جهت برقراری رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید.
  • از پوشیدن لباس های زیر تنگ با جنس نایلونی و پلاستیکی پرهیز نمایید.
  • از انجام دوش واژینال پرهیز نمایید.
  • تست پاپ اسمیر را به صورت سالانه انجام دهید.