بهترین زمان تست پاپ اسمیر

آشنایی با بهترین زمان تست پاپ اسمیر جزء نیازهای خانم هایی است که تصمیم دارند این آزمایش را در زمان مناسب انجام دهند. آزمایش پاپ اسمیر در واقع جهت بررسی سلول های ناهنجار در بخش پایینی رحم به وسیله متخصص اجرا می شود. این تست، سلول های ناهنجار در قسمت پایین رحم را زودتر از گسترش بیماری شناسایی می کند. تشخیص التهاب و یا عفونت در این بخش از بدن نیز بر عهده این آزمایش است.

به طور کلی این تست برای مشخص کردن سرطان توسط متخصص اجرا می شود. جالب است بدانید این سرطان یکی از علل های مرگ و میر در آمریکا بوده که با روی کار آمدن تست مورد نظر به میزان زیادی کاهش پیدا کرده است. در این متن قصد داریم پیرامون بهترین زمان برای انجام این تست سخن بگوییم.

بهترین زمان برای تست پاپ اسمیر چه زمانی است؟

اطلاع از بهترین زمان تست پاپ اسمیر به خانم ها در تشخیص به موقع بیماری یاری می رساند. بهتر است این تست را به شکل منظم و در زمان تعیین شده انجام دهید. از آنجا که سرطان رحم یکی از بیماری های مرگبار است؛ لذا انجام به موقع این آزمایش حیاتی به نظر میرسد. تست مورد نظر برای خانم هایی که سن آنها بالای 21 سال است اجرا می شود.

خانم ها باید انجام این تست را جدی بگیرند و سعی کنند به شکل منظم آن را انجام دهند. این آزمایش می تواند بیماری را زودتر از پیشرفت و آسیب به بافت های رحم شناسایی کند و فرد را از خطر مرگ نجات دهد. پس از طی کردن سن 21 سال، فرد باید سه سال یکبار، آزمایش مورد نظر را جهت بررسی رحم دوباره اجرا نماید.

انجام تست پاپ اسمیر توسط متخصص

تست پاپ اسمیر تا چه سنی باید انجام شود؟

همان طور که در بالا بیان شد بهترین زمان تست پاپ اسمیر از 21 سال به بعد و تکرار آن به شکل مرتب است. از سن 21 تا 29 سال باید تست مورد نظر همچنان سه سال یکبار توسط متخصص اجرا شود.  از سی تا شصت سالگی باید علاوه بر این آزمایش، تست بررسی ویروس hpv نیز توسط متخصص انجام گیرد. در سن 65 سالگی به بعد دیگر نیاز به اجرای این آزمایش نیست. خانم هایی که مجبور به برداشتن رحم خود شده اند دیگر نیازی به انجام تست مورد نظر ندارند؛ زیرا در معرض خطر ابتلا به سرطان رحم نیستند.

آیا تست پاپ اسمیر درد دارد؟

یکی از سوالات متقاضیان تست پاپ اسمیر، پیرامون بررسی میزان درد این آزمایش است. برای افرادی که اولین بار است که این تست را انجام می دهند، احتمالا حسی مشابه با نیشگون گرفتن را تجربه می کنند. با توجه به اینکه تحمل درد در افراد مختلف متفاوت است؛ لذا برخی افراد گاهی درد کمی را حس می کنند.

سرطان دهانه رحم چه علائمی دارد؟

پس از بررسی بهترین زمان تست پاپ اسمیر یکی از سوالات رایج خانم ها، نگرانی در حیطه علائم سرطان رحم است. انجام آزمایش به صورت مرتب می تواند از پیشرفت بیماری، وخیم شدن و آشکار شدن علائم پیشگیری کند. در صورتی که این تست جدی نگرفته شود و بیماری در فرد پیشرفت کند علائم ظاهر می شوند. از این علائم می توان درد در قسمت کمر یا لگن، عادت ماهیانه های سنگین، خونریزی از واژن حتی غیر از زمان های پریودی، ترشحاتی با بوی بد و ادرار کردن و سکس دردناک را بیان کرد. در صورتی که شما نیز با یک یا چند مورد از این علائم روبرو شده اید بهتر است در اسرع وقت آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهید و از وضعیت سلامتی خود مطمئن شوید.

کلام آخر

بررسی بهترین زمان تست پاپ اسمیر جزء نیازهای اصلی خانم هایی است که به سلامتی خود می اندیشند. این تست می تواند زودتر از موعد بیماری مهلک سرطان رحم را مشخص نماید. تست مورد نظر باید پس از سپری کردن سن 21 سالگی  تا 60 سالگی به شکل مرتب توسط متخصص اجرا شود. بیماری سرطان رحم با علائم متفاوتی مثل خونریزی سنگین، درد در لگن و کمر، ترشحات با بوی بد، سکس دردناک و غیره خود را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: سونوگرافی واژینال در اصفهان