یائسگی از چه سنی شروع میشود؟

یائسگی از چه سنی شروع میشود؟ این سوال مهم، جزء پرسش هایی است که در ذهن بانوان مطرح می شود. در این محتوا قصد داریم در مورد سن یائسگی در زنان و علائم بروز آن صحبت کنیم. پس بهتر است ما را در ادامه محتوا همراهی کنید.

یائسگی از چه سنی شروع میشود؟

شاید این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که یائسگی از چه سنی شروع میشود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سن مشخصی برای آغاز یائسگی در زنان وجود ندارد. در واقع یائسگی در برخی زنان زودتر و در برخی دیرتر اتفاق می افتد. البته به طور کلی، اکثر زنان در سنین 45 تا 55 سالگی دچار یائسگی می شوند. میانگین جهانی چنین نشان می دهد که سن یائسگی در اکثر خانم ها، حدود 50 سال است.

یائسگی از چه سنی شروع میشود؟ علائم یائسگی چیست؟

در بخش قبلی مقاله در مورد سوال یائسگی از چه سنی شروع میشود، توضیحاتی دادیم. حال چطور می توان از آغاز یائسگی باخبر شد؟ ممکن است گاهی در شرایطی قرار بگیرید که نسبت به یائسگی خود شک و تردید داشته باشید. در چنین شرایطی باید به علائمی که نشان می دهید، دقت نمایید. از مهم ترین علائم یائسگی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

• پریودهای نامنظم و شدیدتر از حالت معمولی: معمولا در نزدیکی یائسگی، زنان دچار پریودهای شدید و نامنظم می شوند. پس اگر این علائم را مشاهده کردید، ممکن است به یائسگی نزدیک شده باشید.
  • تعریق شبانه و گرگرفتگی: از دیگر علائم یائسگی می توان به گرگرفتگی و تعریق شبانه اشاره کرد. طبق بررسی های صورت گرفته، چنین افرادی ممکن است به علائم یائسگی دچار شده باشند.
  • خشکی و خارش واژن: از مهم ترین علائم بروز یائسگی در زنان، می توان به خارش و خشکی واژن اشاره کرد. معمولا زنانی که در معرض یائسگی قرار دارند، در نواحی سینه نیز دچار حساسیت های جزئی می شوند.

البته علائم دیگری نیز برای بروز یائسگی در زنان وجود دارند. برای مثال بروز افسردگی، اضطراب، تپش قلب، دردهای استخوانی و… از دیگر علائم بروز یائسگی در خانم ها به شمار می روند. البته بروز این علائم، نشان دهنده یائسگی قطعی شما نیست. به هر حال اگر دو یا چند علائم ذکر شده را به صورت همزمان تجربه کردید و سن شما در بازه زمانی ذکر شده بود، می توانید به بروز یائسگی شک کنید.

یائسگی در زنان از چه سنی آغاز می شود

برای اطمینان از بروز یائسگی در زنان چه می توان کرد؟

تا به این جای کار در مورد سوال یائسگی از چه سنی شروع میشود و علائم مربوط به آن توضیحاتی دادیم. به هر حال حتی با بروز علائم یاد شده نیز نمی توانید از یائسگی خود اطمینان پیدا کنید. جهت اطمینان پیدا کردن از بروز یائسگی، فقط باید به یک پزشک زنان خوب و معتبر مراجعه کنید. در این صورت می توانید دردهای ناشی از یائسگی و اختلال خلق خود را نیز درمان نمایید.

برای این کار بهتر است به فردی متخصص و کار بلد مراجعه کنید. خانم دکتر روح اله نژاد، یکی از بهترین پزشکان فوق تخصص زنان در ایران است. ایشان با دانش و آگاهی فوق العاده ای که دارند به شما کمک می کنند تا دوره یائسگی خود را به سلامت طی کنید. یادتان باشد که راهنمایی گرفتن از یک پزشک آگاه و متخصص، برای هر زنی در دوره های مختلف زندگی لازم است. در یائسگی نیز بهتر است از یک پزشک کاربلد کمک بگیرید.

خلاصه و جمع بندی مقاله

در مقاله امروز در مورد سوال یائسگی از چه سنی شروع میشود، صحبت کردیم. همچنین در مورد علائم و نشانه های یائسگی در خانم ها نیز توضیحاتی دادیم. گفتیم که علائمی مثل تعریق، خشکی و خارش واژن، اضطراب و… می توانند جزء نشانه های یائسگی تلقی شوند. در ادامه نیز به شما توضیح دادیم که برای اطمینان از یائسگی بهتر است به یک پزشک معتبر و متخصص مراجعه نمایید. همچنین خانم دکتر روح اله نژاد را نیز به شما معرفی کردیم.

بیشتر بخوانید: تعییرات هورمونی در بارداری